واحد روابط عمومی و عرصه های عملکرد این واحد به دو بخش عمده درون سازمانی و برون سازمانی تقسیم مي گردد:
الف: درون سازمانی:
از جمله فعالیتهای درون سازمانی می توان دسته بندی و پردازش اطلاعات ورودی به بیمارستان از کانالهای مختلف، انعکاس اطلاعات به مدیریت بیمارستان، ارجاع اطلاعات به مدیران مرتبط در سمتهای مختلف، ارتباط با پرسنل و تعامل بر اهداف عالیه بیمارستان، ارتقای روحیه، افزایش امید و توان اجرای کار از طریق برگزاری برنامه های فرهنگی و آموزشی، برنامه ریزی و مدیریت خدمات رفاهی، ورزشی، رسیدگی به شکایات و پاسخگویی سریع و صحیح، طراحی و انتخاب استایل فضای عمومی بیمارستان از نظر آراستگی، روانشناسی رنگها، ارتباطات غیرکلامی و نظارت بر تابلوهای راهنمایی، پخش فیلم و انتقال اطلاعات لازم از طریق تلویزیونها به مراجعین، تکریم ارباب رجوع با نظارت بر جذب و تربیت نیروهای ویژه تکریم با شعار آراستگی در ظاهر، ادب در اخلاق و توانایی گفتگو به زبانهای مختلف، فعالیت در زمینه سمعی و بصری، مدیریت آمفی تاتر و ضبط کامل کنگره های بزرگ ملی و بین المللی، هماهنگي جهت برگزاری کلاسهای آموزشی در چارچوب تقویم بیمارستان و تشکیل پرونده آموزشی برای کلیه پرسنل، ساخت و تکثیر و توزیع فیلمهای آموزشی برای مراجعین و پرسنل، تهیه و تدوین فیلمهای آموزشی جهت پخش از تلویزیونهای بیمارستان، تهیه فیلم و عکس از عملهای خاص با موضوع پزشکی با کاربریهای تحقیقاتی و پژوهشی، هماهنگي جهت ثبت لحظات شیرین و بیاد ماندنی تولد نوزادان، ارتباط صمیمی با پرسنل بیمارستان از طریق صفحه پرتال روابط عمومی و ارائه مطالب خواندنی و جذاب، تهیه و توزیع نشریه داخلی ( شادي و اميد ) ویژه پرسنل با محتوای فرهنگی و اجتماعی و بخشهای تخصصی پزشکی را عنوان نمود.
ب: برون سازمانی:
از جمله فعالیتهای برون سازمانی می توان به مدیریت رویدادها، جذب و تربیت کادر اجرایی مجرب فرایند تحقیقات، بر نامه ریزی و عملیات اجرایی همه کنگره های بین المللی، ملی و همایشها با همکاری دبیرخانه کنگره ها و روابط عمومی بصورت داخلی و تشکیل ستاد خبری در کنگره ها و تولید و ارسال اخبار ویژه کنگره به خبرگزاریها، روزنامه ها و شبکه های خبری رسانه ملی، تولید ویژه برنامه های مستند از کنگره ها جهت پخش از سايت بيمارستان و رسانه ملی، تولید ویژه برنامه های مستند از آخرین یافته های پزشکی و دستاورهای علمی، جهت افزایش آگاهی عمومی درارتباط با بیماریهای خاص، نظارت بر پرتال عمومی بیمارستان و کنترل محتوایی آن، شعار روابط عمومی در بیمارستان فوق تخصصی گاندي در حوزه اخلاق سازمانی "دانایی، صداقت، تدبیر و شجاعت" است .
واحد روابط عمومي در حوزه عملکردی اثر بخشی، خلاقیت و نوآوری را سرلوحه فعالیت خود قرار داده است.
بروشور علمی
ـ جهت اطلاعرسانی به بیماران درخصوص با شناخت، پیشگیری و درمان بیماریهای رایج
جایگاه سازمانی روابط عمومی
روابط عمومی زمانی میتواند نقش راهبردی خود را در سازمان ایفا کند که در تشکیلات سازمانجایگاه مناسبی داشته باشد.
در بسیاری از ساختارهای سازمانی، مشاهده میشود که روابط عمومی به عنوان یک واحد فرعیامور اداری یا منظور شده است که در این صورت روابط عمومی نمیتواند جایگاه و نقشراهبردی داشته باشد.
در سازمانهایی که واحد روابط عمومی در جدول سازمانی بلافاصله زیر نظر مدیر عالی سازمان قراردارد نشان دهنده توجه به روابط عمومی به عنوان یک عنصر راهبردی است.
ايميل جهت ارتباط با واحد روابط عمومي: ravabetomoumi.gandhi93@yahoo.com